Klappa Totton!

publicerat i Allmänt;




Nu är det verkligen sommar ute. Hade glömt hur värme utomhus kändes... Trädgården blomstrar för fullt och jag borde verkligen gå ut o sätta mig där, troligtvis gör jag det sen och äter dagens lunch, som ska bli fruktsallad.
Jag har tandvärk som går upp i hjärnan och är så trött att jag ser i kors. Och så är hela mitt huvud svullet av all pollen som svävar runt i luften. Men tar jag mina allergitabletter blir jag ännu tröttare än vad jag redan är och jag har stora förhoppningar om att faktisk på sova en hel skön natt inatt :)

Inte mycket som är bra idag.

Tandvärken får jag väl skylla mig själv med, eftersom jag inte varit hos tandläkaren på två år. Minst. Men jag har sån förbannad tandläkarskräck så det finns inte. "Det är ingen faaaara, du får en lugnande tablett först" kvittrar dom då och ger mig en halv stesolid. En piss i havet alltså.
För att göra mig lugn i en tandläkarstol skulle det krävas en spruta heroin i armvecket.
Undrar förresten om det hjälper att droppa Theralen på en värkande tand för någon sprit att döva den med har jag dessvärre inte? Det kan väl knappast bli värre?



Nåväl, jag ska väl inte bara klaga. (Ja, det är sant, jag kan göra annat också!)


När vi gick korta morgonpromenaden idag, trodde jag att jag skulle få en hjärtattack! Som från ingen stans dyker en liten knatte upp och sätter full sula mot mig o Dex, skrikandes "Tooootto, klappa tooottooon" (barnet behövde uppenbarligen en liten lektion i svenska)
Jag såg mig lite panikartat om efter föräldrarna eftersom Dexter aldrig varit nära barn förut, men icke. Inte en vuxen människa i sikte.
Jag försökte förklar för tösen att "totton" är lite rädd o att hon får vara försiktig, men hur lätt är det att förmedla till någon som knappt pratar?
Men hon fick klappa, och Dexter gick snällt med på det. Tillslut dök också föräldrarna upp o förklarade att hon sprungit iväg när dom lastat in saker i bilen.
Varför inte lasta in ungen först? var tanken som slog mig.








Mammas snälla kille. Eller ja, mestadels ;)





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sarah helen nystrand:

sv:Tusen takk! :) skal stikke innom og se, jeg. :)

2:a kommentar, skriven , av Johanna:

Först vill jag bara nämna att den nya designen är fin men då texten är så ljus så är det lite jobbigt att läsa, i alla fall för mig (jag har glasögon när jag jobbar länge framför datorn, behöver det inte normalt, men kanske är därför). Men tänkte om andra kanske också har svårt att läsa...om du skulle vilja byta färg så står det här (http://www.designadinblogg.se/andra-farg-och-typsnitt-i-alla-dina-inlagg/) hur man gör :)

Jag har i perioder en förbannad tandvärk i mina tre visdomständer (en är utdragen hittills) och det bästa tipset är att du köper Hexident på apoteket. Det är bakteriedödande. Jag brukar badda eller ibland lägga en bomullstuss med hexident på den onda tanden flera gånger dagligen och efter några dagar blir det alltid bättre (måste dock ta värktabletter i början ibland ändå...).

Måste också fråga, vad har du för allergimedicin? Jag verkar ju ha åkt på pollenallergi detta år och har fått nässpray, ögondroppar samt cetirizin. Men jag är lite känslig mot vissa typer av allergimediciner verkar det som då min restless legs påverkas lätt (fick en gång Lergigan för att den skulle hjälpa mig med sömnen och ångest men det enda den gjorde var att påverka mina ben som fan). Så jag tar bara allergimedicinen typ var tredje dag eller liknande, eller en halvtablett, för att inte få "biverkningar" med benen...

Angående det där med barn, suck... Timmy älskar barn och Nemo älskar att bli klappad, och tack och lov bor det bra o vettiga ungar här i området som är hundvana, de har inte ens problem med att Tmmy gärna vill hoppa upp och pussa dem i ansiktet haha.. men jag är ändå skitnoga vilka barn som får hälsa och i vilka situationer för jag vill inte att det ska bli en dålig erfarenhet liksom. En gång var jag med om liknande som dig, en liten tjej kom springandes rätt mot mig och Nemo utan att ens stoppa eller titta på mig. Även om Nemo är hur snäll som helst så är det liksom inte okej med sådant beteende så jag stoppade henne faktiskt med handen och tog Nemo bakom mig.. sen förklarade jag för henne att man aldrig ska göra så utan man ska fråga ägaren först osv. Sen fick hon klappa honom och även ge en godis. Förhoppningsvis kanske hon lärde sig nåt av det ;)

3:e kommentar, skriven , av Maggan:

Sänder bara lite sommarkramar.

Kommentera inlägget här :