Maj 3, 2012

publicerat i Allmänt;
Nu är äntligen våren här!
Det känndes igår då hund-dejten blev av på en drygt tre timmars promenad i solen. Har en snygg bondbränna nu på halva underarmarna o i ansiktet. Och jag tror bestämt att Dexter fått sig en söt flickvän ;)

Mötet jag hade med min läkare i måndags gick över förväntan. Hon hade gjort en kort sammanfattning över vad för slags person jag är utifrån testen, och det stämde faktiskt läskigt väl. Även sånt jag kanske inte direkt reflekterat över förut. Fick också en lista över mina starka resp. svaga sidor och vad jag ska tänka på för att fungera så bra som möjligt.

På måndag ska jag tillbaka igen och träffa en annan läkare och diskutera möjligt medicinering bla. Jag äter nu tå olikas sorter, som jag gjort i x antal år och känner inte att de har någon effekt längre, så jag har nu under många månade sänkt dessa doser. Så att testa en ny medicin och att ha bara den, är jag mycket öppen för.
Bävar lite inför detta då det för ett par år sedan skar sig rejält mellan mig och honom och vi har svårt att enas om det mesta.
Tyvärr finns ingen annan, så jag får bita mig i tungan och tänka att jag gör det här för min egen skull, inte för hans. Då ska det nog gå bra!





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av jennie:

verkar som om psyk är lite mer engagerad i ua :)

har väntat på utredning och medicin för add sen 2007 när jag flyttade hit...

inget händer trots att det redan är klart att jag har add/Adhd men mest add ihop med massa annan skit. senaste 4mån har de kommit fram till att de skall "ha möte" och prata om mediciner. inget händer.bra tröttsamt att bara gå och vänta ;)

2:a kommentar, skriven , av nova:

Fan va gött att det går åt rätt håll ... ja visst e han super trevlig (något jävla läskig gubbe)

3:e kommentar, skriven , av Citasha:

sjukt att set ska skilja så. Jag ska verkligen inte klaga för det har gått väldigt fort. Hoppas att det löser sig för dig med snart!!

Kram!

Kommentera inlägget här :