Maj 8, 2012

publicerat i Allmänt;
Vaknade, eller rättare sagt Dexter vaknade nu när tidningen kom klockan 03 och nu är jag pigg som en påtänd lärka och ser ingen mening med att tvinga mig själv till att ligga kvar o våndas i sängen, så vi tog en liten promenad o lyssnade på fågelsången och nu ska jag sätta mig tillrätta med en kopp jordgubbs-té (kommit in i en té period och det är dags att fylla på lagret då jag inte är något direkt kaffefan) och städa lite när andan faller på.
Om den gör det vill säga, men det bör den göra, för det ser ut som tredje världskriget här just nu, kanske tom fjärde.



Om ett eller ett par år är planen att Dexter ska få ett litet syskon. Ja, litet var ordet. Räcker med en stor hund, så det får bli en mindre modell denna gång.

Idag ska jag även försöka få lite gjort förutom städningen. Dex klor behöver klippas och även behöver han borstas igenom ordentligt utomhus. Ids jag ska jag även ge honom ett bad för att bli av med ytterligare päls.
Ids jag ytterligare ska jag färga håret och fxa luggen som inte blev helt lyckad när jag klippte den sist.
Ja, änn så länge känner jag mig ganska energisk, så det är bara att hoppas att det håller i sig resten av dagen :)

(hittade förresten "din" tapet Jolene, så nu behöver du inte skälla på stackars personalen på Rusta mer! ;) )




:P

Kommentera inlägget här :